Bildene er for illustrasjon, ved kjøp mottar man et tilsvarende produkt 🌿🪴🌴
med mindre noe annet er beskrevet under hver enkelt.
Plantene endrer form, farge og størrelse på ukentlig basis, og er derfor vanskelig for mitt lille "team" (kun meg 😂) å fange alle spesifikke planter.
Hver plante vokser på en unik måte, så det er helt normalt at det kan være forskjeller i farge, form og størrelse mtp bildet.
Jeg gjør mitt beste for å plukke ut den peneste m.m planten til din bestilling 😊
Obs. Variegata-planter er mer følsomme for transport.
Den lysere fargen gjør at bladene blir mye mer skjøre.
Jeg garanterer ikke luftrøtter fra morplante, da noen stiklinger kommer med luftrøtter, og andre har ikke.
Stiklinger består av node og blad/blader. ( Noe røtter kan forekomme, alt etter om de er ny klippet eller har rukket å stå til roting ).
Jeg pakker så godt som mulig, men alle planter og stiklinger sendes på eget ansvar 😊
SkriOlsen Godt Planta tar forbehold om feil/skrivefeil i nettbutikken og betingelser kan endres uten forvarsel.
1.
Bestillinger/ Ordre og Frakt
Ved å ta i bruk noen av tjenestene under www.olsengodtplanta.no
bekrefter du å ha lest, forstått og akseptert vilkårene.
Kjøper er selv ansvarlig for riktig informasjon om leveringsadresse ved bestilling.
Etter en ordre er lagt inn, vil man få en bekreftelse på e-post.
Gi beskjed omgående, hvis informasjon om ordren ikke er korrekt.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordren/refundere, dersom det er grunnlag (for eksempel varen er for dårlig til å kunne selges. o.l)
Prisen som er oppgitt på nettbutikken er inkludert merverdiavgift.
Informasjon:
Dersom det skulle oppstå en tvist og mottaker av varen er en annen enn kjøper.
Det vil si at varen sendes til en annen adresse, enn det som er registrert.
Vil man IKKE kunne rette en reklamasjo, ta kontakt med Olsen Godt Planta.
2. Pakking, Sending, Henting :
Før bestilling : kjøper har selv ansvar for risiko vurdering av varen under transport.
Dvs blant annet heatpack.
Vi har 40 t og 72 t heatpack. (De finner du under tilbehør, eller ved å søke på heatpack).
Vi gjør vårt beste for å pakke varen din, det vil si at varen pakkes med flere isolasjonslag.
Spesielt om høsten og vinteren, slik at de er i god stand når de kommer frem.
Kjøper må sørge for henting og åpning av pakken så fort som mulig, innen 24 timer, da varen er definert som ferskvare og ikke bestandig tåler å være lenge innpakket.
Ved reservasjon om henting av varen i fysisk butikk, holder vi av varen maks to uker fra datoen når bestillingen er klar for henting.
Med mindre annet er avtalt. Dersom du ikke kommer å henter varen innen 1 uke uten at noe annet er avtalt, må du fortsatt betale for levende planter/stiklinger.
Hvis kjøper har flere ordrer i en og samme uke og ønsker å sende varene samlet, gi oss beskjed pr e-post og vi finner en løsning sammen.
Hjemlevering med frakttillegg :
vi tilbyr hjemlevering til kunder på Herøy, Dønna, Sandnessjøen og omegn.
Kjøper har selv ansvar for å motta pakker ( som leveres etter avtale med kjøper).
Skulle kjøper ikke være tilgjengelig til avtalt mottagelse, vil pakken bli levert til nærmeste nabo.
Om utetemperaturen er over 15 °C og kjøper ikke er tilgjengelig til avtalt mottagelse, vil pakken bli levert foran døren.
3. Angrerett
Refundering vil skje innen 10 arbeidsdager etter vi har mottatt angrerettsskjema.
Ved kjøp av varer hos www.olsengodtplanta.no har vi ingen returpolicy for planter og stiklinger, da disse anses som ferskvarer.
Kjøpere kan returnere andre produkter innen 14 dager fra leveringsdatoen.
Leveringsdatoen regnes fra den dato vår transportpartner henter pakken eller den dato kjøperen henter ordren.
De returnerte produktene må være i original tilstand og ikke åpnet eller brukt. Kjøper dekker selv returkostnadene.
4. Garanti og reklamasjon
Dersom varen har fått en betydelig skade, må kjøper ta kontakt med Olsen Godt Planta pr. e-post innen 24 timer med bilder av planter/stiklinger/varer da de(n) ankommer. Olsen Godt Planta forbeholder seg retten til å avvise reklamasjon, dersom det har gått mer enn 24 timer.
Reklamasjon er IKKE gyldig dersom kjøper har gjort endringer i forhold til opprinnelig varen (ompotting, osv).
Kjøper må hente varen innen 24 timer etter varsling om henting.
Etter den tiden vil IKKE reklamasjon være gjeldende.
Det kan forekomme at varen har brudd i røtter, blader som gulner, skader eller faller av under sending. Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon. Stress under transport kan føre til at planten mister blader etter ankomst.
Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon.
De mest vanlige planteproblemer kan skyldes mange faktorer, som for mye vann, dårlig tilgang til lys, mangler næring, lite fuktighet og ikke renslig nok. Dette resulterer i at blader faller av, hull på blader, og fargen endres, osv.
Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon.
Fraktkostnad dekkes IKKE ved en reklamasjon.
Plantene er sjekket av fagperson hos importør og godkjent av Mattilsynet, men kan allikevel ha skadedyr/sykdom.
Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon. Olsen Godt Planta har egne rutiner for å forebygge skadedyr/sykdom, men det er ikke alltid det oppdages i tide.
Vi setter pris på tilbakemelding fra kundene våre dersom det oppdages i etterkant.
Plante/stikling som er avbildet, er kun for illustrasjon : kjøper vil få tilsendt en tilsvarende.
Dette gjelder for varer vi har mange av.
For planter/stiklinger som vi har svært få av, selges de som de er.
FROSTSKADER, GJELDER KUN I VINTERSESONG.
Det må meldes innen tre timer pr e-post etter varen er mottatt og må dokumenteres, slik som beskrevet under:
A ) Bilde av pakken FØR utpakking.
B ) Bilde av hele den skadede planten/stiklingen.
C ) Har du flere planter, må det legges ved et bilde for hver plante.
D ) Et samlebilde for alle skadede planter.
E ) Disse bildene må tas med 10 minutters mellomrom.
Dersom det oppdages en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss beskjed om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
For å sikre en rask og effektiv behandling av reklamasjonen, er det kjøpers ansvar å:
Dokumentere mangelen ved å ta tydelige bilder av esken og varene straks etter at esken åpnes.
Bildene må vise hvordan varene var pakket, samt eventuelle skader på esken eller varene.
Inkludere bilder og en detaljert beskrivelse av mangelen i reklamasjonen.
Manglende dokumentasjon kan forsinke eller i noen tilfeller gjøre det umulig å behandle reklamasjonen.
Oppfordrer derfor kjøperen til å sende inn nødvendig informasjon så raskt som mulig etter at mangelen oppdages.
Vi forbeholder oss retten til å avvise reklamasjoner som ikke er tilstrekkelig dokumentert.
Dette i tråd med forbrukerkjøpsloven som bidrar til en ryddig og rettferdig prosess for begge parter.
Og takker for forståelse og samarbeid.
5. Kontakte Olsen Godt Planta :
Ved reklamasjonssak skjer dette skriftlig på e-post.
All annen henvendelse skjer via : Instagram, Facebook eller sms 46826733.
6. Forhandler informasjon
Tlf (kun tilgjengelig på sms) : 46826733.
Olsen Godt Planta opererer kun i nettbutikk.
Adresse: Ormsøyveien 11, Seløy.
8850 Herøy.
E-post: olsengodtplanta@gmail.com
Nettbutikk: https://www.olsengodtplanta.no/
Orgnr: 928 019 675